PPL(A)
A valid Medical Class 1
Hold a night VFR qualification (NIT)
Totaliser un minimum de 175 heures, dont 100 heures PIC
Hold an ATPL Theory or a CPL Theory
ATPL Theory
Be at least 18 years old the day of the CPL Skill Test
Have 100 hours flight time as PIC
Have completed a VFR cross-country flight as PIC (more than 300 NM) with 2 intermediate landings
Have a total of 200 hours
Hold a night VFR qualification (NIT)
Have 10 hours of basic instrument training
Flight instruction training consists of a total of 15 hours on VFR.
At least 5 hours on a complex single-engine (VP/RU).
Description | Quantity | Unit Price | Amount HT [CHF] | ||
---|---|---|---|---|---|
13 hours 30 theory on ground with instructor | 13h30 | -flate rate- | 930 | ||
10 hours on PA28-181 with intructor (CPL) | 10 | 335 | 3350 | ||
5 hours on PA28RT-201T, complex SEP with instructor (CPL) | 5 | 450 | 2250 | ||
6530* |
* Ce prix est une estimation, il peut varier selon le nombre d'heures réalisées, le type d'avion. Des coûts additionnels sont à prévoir (taxes d'atterrissage, délivrance qualification, frais testeur, test en vol). Demandez-nous un devis.
PPL(A) with min. 70 hours PIC or CPL(A)
Medical Class 2
Follow a theoretical knowledge on ground course of 7 hours
Passed MEP knowledge test on ATO
Completed flight instruction of at least 6 hours (3 hours 30 must be completed in asymmetric operation)
Description | Quantity | Unit Price | Amount HT [CHF] | ||
---|---|---|---|---|---|
7 hours theory on ground | 7 | flate rate | 630 | ||
6 hours on PA44-180T with instructor (MEP) | 6 | 715 | 4290 | ||
4920* |
* Ce prix est une estimation, il peut varier selon le nombre d'heures réalisées, le type d'avion. Des coûts additionnels sont à prévoir (taxes d'atterrissage, délivrance qualification, frais testeur, test en vol). Demandez-nous un devis.
PPL(A)
Medical Class 2
5 hours of VFR at Night on a SEP
5 solo take-offs and landings
Description | Quantity | Unit Price | Amount HT [CHF] | ||
---|---|---|---|---|---|
5 hours on PA28-181 with instructor (NIT) | 5 | 335 | 1675 | ||
1675* |
* Ce prix est une estimation, il peut varier selon le nombre d'heures réalisées, le type d'avion. Des coûts additionnels sont à prévoir (taxes d'atterrissage, délivrance qualification, frais testeur, test en vol). Demandez-nous un devis.
Hold a valid PPL
Medical Class 2 with IR checked
Hold a NIT qualification
Have 50 hours PIC flight time
Hold an ATPL Theory or an IR Theory
ATPL/IR Theory
Pass 7 examens theory
Follow practical training
Description | Quantity | Unit Price | Amount HT [CHF] | ||
---|---|---|---|---|---|
13 hours 30 theory on ground with instructor | 13h30 | -flate rate- | 930 | ||
10 hours on PA28-181 with instructor (IR) | 10 | 375 | 3750 | ||
40 hours on PA28RT-201T with instructor (IR) | 40 | 450 | 18000 | ||
22680* |
* Ce prix est une estimation, il peut varier selon le nombre d'heures réalisées, le type d'avion. Des coûts additionnels sont à prévoir (taxes d'atterrissage, délivrance qualification, frais testeur, test en vol). Demandez-nous un devis.
Hold a valid PPL (IR SEP)
Medical Class 2 with IR checked
Have 70 hours PIC flight time
5 hours on IR MEP training
Description | Quantity | Unit Price | Amount HT [CHF] | ||
---|---|---|---|---|---|
5 hours on PA44-180T with instructor (IR-MEP) | 5 | 715 | 3575 | ||
3575* |
* Ce prix est une estimation, il peut varier selon le nombre d'heures réalisées, le type d'avion. Des coûts additionnels sont à prévoir (taxes d'atterrissage, délivrance qualification, frais testeur, test en vol). Demandez-nous un devis.